Blue Flower

کد خبر: 30597158          (2087045)            تاريخ انتشار : 13/07/1390 - 15:51

 

به گزارش ايرنا، ' سعيد پارسا' روز چهارشنبه در نشست تخصصي تكنولوژي تبليغ ، اظهار داشت: شبكه اجتماعي مجازي ساختاري است كه افراد و سازمانها به واسطه علايق، عقايد و هويت ملي با يكديگر به تبادل اطلاعات مي پردازند و بهترين فرصت براي تبليغات ديني و فرهنگي است.

 
وي افزود: مطالبي را كه افراد در فضاي مجازي قرار مي دهند مورد استفاده هزاران نفر مي شود و بستر ارتباط قوي و محاوره اطلاعات را فراهم مي كند كه با مديريت صحيح و كارآمد مي تواند پيشرفت ديني، مذهبي وعلمي كشور را به دنبال داشته باشد.



 

 

عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت ، ادامه داد: براي تبليغ آموزه هاي ديني در مناطقي كه مجهز به فناوري هستند به حضور فيزيكي مبلغ نيازي نيست زيرا مي توان با ايجاد شبكه هايي بر اساس نياز افراد جامعه به تبليغ در دين پرداخت.

 
پارسا، تعداد شبكه هاي اجتماعي مجازي را 250 عدد برشمرد و گفت: از اين تعداد 30 شبكه داراي 10 ميليون كاربر هستند كه فيس بوك با 700 ميليون كاربر داراي بيشترين كاربران در جهان است.

وي خاطر نشان كرد: اين شبكه با درآمد سالانه يك ميليارد دلار و صرف هزينه هاي هنگفت در اين عرصه به دنبال تحليل روانشناسي و جامعه شناسي افراد مختلف سطح جهان است تا با استفاده از نقطه ضعف هاي آنان، جوانان را تخريب كند.

وي افزود: اين شبكه ابزاري است براي رسوخ به درون انسان ها چرا كه ماهانه يك ميليون نفر در آن عضو مي شوند و اطلاعات شخصي و روانشناختي خويش را در اين شبكه عرضه مي كنند بدون اينكه بدانند اطلاعات آنها براي سياست گذاري مديران شبكه هاي مجازي در جهت تخريب هويت انسان ها مفيد است.

پارسا، با اشاره به فعاليت شبكه هاي اجتماعي در ايران، گفت: سايت تبيان، ايرانيان و بي شمار در اين عرصه خوب وارد شده اند، سايت تبيان با 150 هزار مشترك با رويكرد خانواده محور با حفظ هويت واقعي افراد به تبادل اطلاعات و ارائه راه حل ها پرداخته است.

عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت، افزود: با استفاده از فناوري هاي روز و ايجاد شبكه هاي اجتماعي در ايران مي توان، توقعات و نيازهاي مخاطبان را شناسايي كرد و بدون خطر هاي امنيتي با حفظ آبروي افراد با اهداف اسلامي سرمايه گذاري كرد.

نشست تخصصي تكنولوژي تبليغ با موضوع شبكه هاي اجتماعي مجازي و تاثيرگذاري آن در تبليغ با حضور طلاب و روحانيون در سالن اجتماعات پژوهشكده علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار شد.ك/2


شبکه اجتماعي؛ محلي براي تبليغات ديني

عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت گفت: ابزار و وسايل ارتباطي همچون کامپيوتر، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي امکانات جديدي فراهم کرده است که مي توان از آن براي تبليغ دين استفاده کرد.  وي تأکيد کرد: در صورتي که امکانات و زير ساخت هاي لازم در مساجد و روستا ها فراهم شود مي توان با مناطق تبليغي مورد نظر قبل از اعزام ارتباط برقرار کرد و اطلاعات مورد لزوم را دريافت و تجزيه و تحليل کرد و بر اساس آن اقدام به اعزام مبلغان کرد.

وي با اشاره به فعاليت رايگان شبکه هاي اجتماعي همچون فيس بوک گفت: هر کسي با امکانات فيس بوک آشنا باشد، از اين که اين امکانات به صورت رايگان در اختيار افراد قرار مي گيرد متعجب مي شود، از اين رو به راحتي مي توان دريافت پشت اين ظاهر زيبا و فريبنده اغراض ديگري وجود دارد.

به گزارش مهر، سعيد پارسا در نشست تخصصي تبليغ که با محوريت "شبکه هاي اجتماعي و تأثير گذاري آن در تبليغ" در سالن اجتماعات علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار شد با بيان اينکه تبيان به عنوان يکي از شبکه هاي اجتماعي موجود در کشور تا کنون توانسته است150  هزار کاربر را به عضويت خود در بياورد تصريح کرد: محيط "تبيان" به عنوان يک شبکه اجتماعي کاملا ديني و مذهبي با حفظ اطلاعات شخصي افراد توانسته است جايگاه خوبي را در بين مردم و جوانان باز کند.

وي افزود: شبکه هايي که در داخل به صورت فعال در فضاي وب وجود دارد، نياز شديدي به فعاليت روحانيون و مبلغان ديني دارد و مراکزي همچون دفتر تبليغات اسلامي بايد با ايجاد گروه هاي مذهبي و کاملا ديني در شبکه هاي اجتماعي به سوالات، شبهات و نيازهاي مردم و جوانان پاسخ دهند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: شبکه هايي که در داخل ايجاد و راه اندازي مي شوند بايد حريم خصوصي افراد را حفظ کرده و با سوء استفاده هاي احتمالي به صورت جدي برخورد کنند.

وي با بيان اينکه شبکه هاي اجتماعي ساختاري است که در آن رفتار و اعمال افراد با رويکرد قرار گرفتن در پايگاه مجازي و شناساندن هويت اشخاص مورد استفاده قرار مي گيرد، اظهار داشت: هويت افراد از طريق شبکه هاي اجتماعي شناخته مي‌شود.

پارسا با معرفي شبکه‌هاي اجتماعي موجود در فضاي مجازي گفت: شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از ابزار هاي مهم و تأثيرگذار در افکار و انديشه و تعيين خط فکري براي مخاطبان در سراسر جهان به شمار مي آيند که در اين ميان به طور خاص مي‌توان به فيس بوک اشاره داشت که بيش از 700 ميليون عضو را به خود اختصاص داده است و با فضايي کاملا رايگان که در اختيار مخاطبان خود قرار مي‌دهد توانسته است بسياري از سياستمداران غربي و عرب منطقه از جمله حاکم دوبي را به سوي خود جذب کند.

وي با اشاره به فعاليت 250 شبکه اجتماعي در فضاي مجازي تصريح کرد: از اين تعداد بيش از 30 شبکه به صورت فعال با ميانگين اعضاي 10 تا 700 ميليون عضو را به خود اختصاص داده‌اند.

اين پژوهشگر با بيان اين که فيس بوک با جذب ماهانه يک ميليون عضو اطلاعات اعضاي خود را در منتشر کرده و در اختيار موتورهاي جستجوگر قرار مي‌دهد، گفت: از اينگونه شبکه هاي اجتماعي توسط غرب استفاده مي‌شود تا ما اطلاعات خودمان را به صورت رايگان در اختيار آن‌ها قرار دهيم و از اين طريق آن ها به راحتي هويت ما را شناسايي و بررسي و تحليل کنند.

پارسا در پايان با تأکيد مجدد بر ضرورت راه اندازي شبکه‌هاي اجتماعي توسط مراکزي همچون دفتر تبليغات اسلامي، افزود: با اين اقدام نيازي به حضور مبلغ در نقاط مختلف کشور وجود ندارد و از اين طريق مي‌توان به تبليغ دين اقدام کرد همانطور که کاتوليک‌ها با استفاده از

خبرگزاري رسا ـ عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت گفت: ابزار و وسايل ارتباطي همچون کامپيوتر، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي امکانات جديدي فراهم کرده است که مي توان از آن براي تبليغ دين استفاده کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سعيد پارسا، عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگر شبکه هاي اجتماعي، صبح امروز در نشست تخصصي تکنولوژي تبليغ با موضوع شبکه هاي اجتماعي و تأثير گذاري آن در تبليغ گفت: ابزار و وسايل ارتباطي همچون کامپيوتر، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي امکانات جديدي فراهم کرده است که مي توان از آن براي تبليغ دين استفاده کرد.


وي در ادامه با اشاره به استفاده شبکه هاي اجتماعي براي تبليغ دين گفت: سايت فيس بوک به ويژه براي انواع تبليغات از جمله تبليغات ديني مورد استفاده قرار مي گيرد.


پارسا با اشاره به تبليغات گسترده مسيحيت در اين شبکه اجتماعي اظهار داشت: بر اساس نظرسنجي موسسه بين المللي نظرسنجي زاگبي که به سفارش کليساي کاتوليک درباره ميزان معتقدان به مذهب انجام شده است، در طول پنج سال گذشته ميزان افرادي که به خدا و مذهب و پيغمبر اعتقاد دارند، چهار درصد افزايش يافته است.


وي خاطر نشان کرد: حجم مطالب مربوط به امور متافيزيک در مطالب آنلاين در چهار سال اخير تقريبا سي درصد افزايش يافته است و خلاصه اينکه نمي توان گرايش روز افزون استفاده از مباحث مذهبي را در فضاي واقعي، وب و ماهواره اي انکار کرد.

 

عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت يادآور شد: برخي از افراد با استفاده از اين فضا به تحريف مباحث و مباني ديني مي پردازند، از اين رو لازم است، علما و طلاب در اين فضا حضور يابند و به مقابله با اين تحريفات بپردازند.


وي با اشاره به امکان استفاده از شبکه هاي اجتماعي در بدست آوردن اطلاعات و آمار مناطق تبليغي تأکيد کرد: در صورتي که امکانات و زير ساخت هاي لازم در مساجد و روستا ها فراهم شود مي توان با مناطق تبليغي مورد نظر قبل از اعزام ارتباط برقرار کرد و اطلاعات مورد لزوم را دريافت و تجزيه و تحليل کرد و بر اساس آن اقدام به اعزام مبلغان کرد.


اين پژوهشگر شبکه هاي اجتماعي تصريح کرد: از طريق فيس بوک به ميزان زيادي از اطلاعات درباره استفاده کنندگان اين سايت به ويژه در جهان عرب و اسلام استفاده مي شود. آنگاه براي تخمين و ارزيابي وضعيت جوانان اين اطلاعات را در اختيار اساتيد روانشناسي قرار مي دهند.


وي با اشاره به فعاليت رايگان شبکه هاي اجتماعي همچون فيس بوک گفت: هر کسي با امکانات فيس بوک آشنا باشد، از اين که اين امکانات به صورت رايگان در اختيار افراد قرار مي گيرد متعجب مي شود، از اين رو به راحتي مي توان دريافت پشت اين ظاهر زيبا و فريبنده اغراض ديگري وجود دارد.


پارسا در ادامه افزود: وقتي که کاربر روبروي شما درباره مسايل به عنوان مثال جنس مخالف با شما صحبت مي کند بنابراين نمي توان به وي شبهه سياسي داد از اين رو فضا کاملا براي هرگونه جاسوسي آماده است. اين درحالي است که دست اندرکاران چنين سايت هاي شبکه‌اي از اين گفتگو به عنوان ابزاري براي رسوخ در درون روان انسان مقابل خود استفاده مي کند.


وي با اشاره به فعاليت برخي از شبکه هاي اجتماعي در کشور ابراز داشت: شبکه هاي اجتماعي تبيان، ايران و مانند آن که در کشور فعال هستند بخشي از کاربران را به خود جلب کرده اند، اما نيازمند ايجاد و گسترش اين شبکه ها در کشور هستيم.


پژوهشگر شبکه هاي اجتماعي ادامه داد: مهمترين چالش پيش روي کاربران شبکه هاي اجتماعي خطرات امنيتي، حفظ اعتبار و آبرو و ضبط و طبقه بندي رفتار ها است. حجم بالاي اطلاعات باعث مي‌شود کاربر با حمله‌هايي همچون دزديده شدن Identity و ساير حملات سايبري مواجه گردد.


اين استاد دانشگاه اظهار داشت: با فراگيري شدن شبکه‌هاي اجتماعي گفته‌ها و تصاوير يک فرد به افراد نا آشنا خواهد رسيد در حالي که کاربر تمايل به آن ندارد، از اين رو اعتبار و آبروي وي در خطر مي افتد يا شرکت‌ها از راه‌هاي مختلف به اطلاعات افراد دسترسي پيدا مي کنند تا بتوانند نسبت به معرفي و فروش کالاهاي خود به اين افراد بدون تمايل آنان اقدام کنند./919/پ201/ع